Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebudowa silnika Fiat 126p- temat zbiorczy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 1:34, 08 Lut 2014    Temat postu:

Model na papierku musi być!
Jest kanalizacja... jest papier toaletowy
[link widoczny dla zalogowanych]
i symetryczny wydech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:13, 08 Lut 2014    Temat postu:

Czemu nie zczepiasz kawalkow rur bezposrednio na silniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 11:21, 08 Lut 2014    Temat postu:

Nie rozumiem pytania Smile

Na zdjęciu jest jedynie model, żeby zobaczyć jak to będzie szło (mniej-więcej) i ledwo trzymał się do zdjęcia:). W docelowej wersji wydech będzie przykręcany do głowicy, a tłumik na wsporniku widocznym na wcześniejszych zdjęciach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:56, 08 Lut 2014    Temat postu:

Po prostu, nie rozumiem sensu tego "modelu".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 22:42, 08 Lut 2014    Temat postu:

Żeby wiedzieć ile kupić i jak pociąć rury:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pon 18:22, 17 Lut 2014    Temat postu:

Następny update będzie już z pospawanym wydechem, spawał będzie mój brat, a ja aktualnie jestem daleko od jego domu:).

Chwilę zajęło mi znalezienie odpowiedniego materiału. Uparłem się, że calutki wydech będzie nierdzewny i nie wchodził w grę mix w postaci np. flanszy ze stali czarnej. Hurtownie metalowe sprzedają jedynie duże arkusze, więc szukałem dalej, aż wpadło to:
[link widoczny dla zalogowanych]
5mm nierdzewki + 2mm blachy, których użyję do pierwszego odcinka kolektora dolotowego, polerowana nierdzewka mnie przekonałaSmile. Blacha 5mm przyda się też na podstawkę sondy lambda.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rury mam już podocinane, pod taśmą, na odcinku 2w1 musiałem je rozpłaszczyć i podciąć - wszystko się bardzo fajnie złożyło i po pospawaniu powinno wyglądać super. Muszę wrócić do Łodzi i ruszyć to do przodu:)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 16:06, 18 Lut 2014    Temat postu:

Powycinałem flansze, dwie do wydechu, jedna do wody:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście już po fakcie zobaczyłem, że jedna jest z blachy grubości 5, a druga 6mm. Myślę... eee olac to...

No nie bardzo:) za bardzo mnie męczyło.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 23:30, 12 Mar 2014    Temat postu:

Połapane, jutro powinniśmy skończyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko spawarką DIY mojego brata:).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:06, 13 Mar 2014    Temat postu:

I na srebrnej tacy babci...

Ladna, czysta robota, jaka lubie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 22:30, 13 Mar 2014    Temat postu:

Dzisiaj połapaliśmy resztę. Jeszcze dużo pracy przy wykończeniu, ale przykręcony do silnika wygląda czadowo:). Tłumik jest wstępnie wyklepany, teraz czeka go gładzenie, skracanie i wykańczanie z całym kolektorem. Taki progres motywuje do pracy!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Gotowa flansza króćca wodnego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Elementy do ssącego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gotowy napinacz:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Czw 22:39, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:44, 14 Mar 2014    Temat postu:

No faktycznie, wygląda nieźle! Spawanie w domu na dywanie Cool
Kiedyś rozmawialiśmy z Kacprem o tym, że remont samochodu, żeby był zrobiony dobrze powinien móc się odbywać bez przeszkód w domu, najlepiej w kuchni Mr. Green Fakt, że czasami opary przeróżnych chemicznych substancji nie nadają się do domu, ale idea czystości pracy -> o to tutaj chodzi! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:23, 14 Mar 2014    Temat postu:

Marian,
Wystarczy od czasu do czasu posprzatac w garazu, choc wiem, ze chyba najtrudniejsza z robot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pią 9:35, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nie było źle:). Spawarka ma dalej aplikację na laptopie i dlatego robiliśmy w domu. No i czemu nie:).

Georges, wrócę do tematu tłumika, jak widzisz na zdjęciu wyklepałem go zgodnie z Twoimi poradami- wygląda już naprawdę fajnie, wrócił kształt. Młotek blacharski zabezpieczyłem taśmą papierową, żeby nie kaleczyć materiału klepanego. Teraz zostały mi te delikatne nierówności widoczne dobrze po lekkim oszlifowaniu. Czy mam klepać dalej, jakąś inną metodą typu "gładzenie" młotkiem czy zmienić narzędzie na jakiś gładzik? Jakie Ty byś wybrał narzędzie ? Jeśli możesz to wklej zdjęcie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:01, 14 Mar 2014    Temat postu:

Tasma na mlotku niewiele daje. Lepiej gladko go oszlifowac i wypolerowac.
Moze nie spracyzowalem poprzednio, ale powinienes byl uzywac mlotka drewnianego. Byloby mniej szkod ubocznych. Mam wrazenie, ze duza czesc nierownosci (dolkow), to slady uderzen mlotka.
Teraz powinienes wziac klepadlo w rodzaju tych na dole z prawej strony, na drugim zdjeciu tutaj: http://www.odrdzewiacz.fora.pl/czym-robimy,20/narzedzia-blacharskie,32.html i wyklepywac na kowadelku o ksztalcie mozliwie bliskim ksztaltowi blachy (np gruba rura). Tysiace lekkich uderzen beda potrzebne. Jednak mozesz miec trudnosci z wylapaniem wglebien po mlotku, bo blacha w tych miejscach jest ciensza. Moze byc konieczne ich lekkie wybicie na zewnatrz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pią 15:26, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nie, nie- nie ma żadnych uszkodzeń po młotku. Robiłem to bardzo delikatnie pilnując, żeby młotek nigdzie nie uderzył krawędzią. Teraz to wyszczotkowałem i już praktycznie nie widać naprawy. Ale i tak chyba spróbuję metody miliona uderzeń.

Nie mogłem się powstrzymać i poskładałem trochę klocków, żeby zobaczyć jak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin