Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawa zbiornika paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 11:31, 26 Cze 2013    Temat postu: Naprawa zbiornika paliwa

Mój kolega ma problem z bakiem w motorowerze Komar. Pojazd bardzo długo stał nieużywany w komórce, zachował się praktycznie w idealnym stanie z jednym drobnym szczegółem. Bak skorodował od środka, rdza jest w postaci płatków- próbowałem ją usunąć mechanicznie i skończyło się na tym, że zniknęła luźna warstwa rdzy. Blacha jest już cienka, wiec preparaty typu Fosol raczej niewskazane. To samo tyczy się rozreklamowanego (żeby nie powiedzieć przereklamowanego) Fertana. Producent zastrzegł sobie tyle "kruczków", że procedura jest wręcz niesamowicie skomplikowana, chyba tylko po to, żeby klient, który nie mało zapłacił za preparaty nie mógł złożyć reklamacji.

Do rzeczy- bardziej doświadczony mechanik powiedział, żebym bak odpowiednio przygotował (uszczelnił) i zalał żywicą- zostawiając jej cienką warstwę na ściankach, a resztę wylał. No i wszystko wydaje się piękne, żywica nie rozpuści się i w ogóle. Drugi kolega, który laminuje, zwrócił jednak uwagę na to, czy bak pokryty taką warstwą nie będzie się elektryzował i czy czasem nie wybuchnie:) (tu przydałoby się mieć cały czas pełny bak:) ). Niby baki w kosiarkach i niektórych samochodach są z tworzyw.

Co sądzicie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 134
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:43, 26 Cze 2013    Temat postu:

Witam,
Dwa rozwiazania:
- zrobic nowy
- wylac zywica, ale nie byle jaka.
np. ta [link widoczny dla zalogowanych]

Nie nalezy sie bac elektronow. Ten zestaw jest homologowany przez m. in. armie francuska.

Pozdrawiam,
Georges


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Georges dnia Śro 14:44, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 21:55, 26 Cze 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o dostępność części do Komara to nie ma problemu, w tym przypadku chodzi jedynie żeby zachować oryginalność i lakier.

Dzięki za pomoc. Teraz wiem, że zastosujemy metodę z żywicą. W sumie zastanawiam się, dlaczego ludzie kupują preparaty typu fertan?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin