Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"TRĄBY" do gaźników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 18:45, 04 Cze 2013    Temat postu: "TRĄBY" do gaźników

Część 1.

To już takie moje zboczenie- ale uwielbiam tego typu detale. Trąby/ lejki do gaźników to według mnie piękna rzecz bardzo pasująca do klasyków - podkreśla sportowy charakter.

W moim przypadku lejki dorabiam do gaźników Mikuni BS 34, które zastosuje w mojej przeróbce Polskiego Fiata 126p (do wyścigów płaskich).

Zaczynamy oczywiście od geometrycznego wykreślenia kształtu elementu, który chcemy uzyskać. Mogą to być stożki, rury z wywiniętym rantem itp. Chodzi o to, żeby rozwinąć siatkę elementu na płaszczyźnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po sprawdzeniu wszystkiego przenosimy kształt na arkusz blachy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wycinamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Musiałem fazować krawędzie po nożycach
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawijamy (ja to robię ręcznie).
[link widoczny dla zalogowanych]
Po oczyszczeniu miejsca łączenia lutujemy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie miejsce lutu trzeba opiłować, rozklepać, żeby całość miała okrągły kształt.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mi na tym etapie skończył się gaz w palniku (a nie skończyłem lutować) więc dalsze etapy potem. W moim przypadku to będzie kształtowanie rantu, wlutowanie podstawki pod wkład filtrujący i polerowanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu stary lejek pod gaźnik Bing 17 (do Komara Sport):[link widoczny dla zalogowanych]

Gotowe:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Wto 21:24, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
speeder




Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:57, 07 Gru 2014    Temat postu:

doskonały poradnik,rewelacyjny gadget.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin