Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cylinderki hamulcowe Nysa/ Żuk, nowy typ, regeneracja montaż

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 17:48, 08 Sty 2013    Temat postu: Cylinderki hamulcowe Nysa/ Żuk, nowy typ, regeneracja montaż

Temat dzięki uprzejmości kolegi Nysa - Service, z forum [link widoczny dla zalogowanych]


Na sam początek , jeżeli kupicie w sklepie cylinderki tak zwane NT nowy typ samoregulacyjne , to trzeba zwrócić uwagę czy są cofnięte tłoczki maksymalnie do wnętrza cylinderka , pisze to bo kiedyś kupiłem takie nowe i niebyły tłoczki cofnięte , przez co nie moglem nałożyć bębna na szczeki hamulcowe , z powodu wysuniętych ciut tłoczków. Normalnie kupując nowe myśli się przykręcę do tarczy kotwicznej założę szczeki i będzie git ale możne być tak, że trzeba tłoczki cofnąć wbijając je do środka , inaczej nie założy się bębna hamulcowego, na szczeki.

Regeneracja / naprawa zapieczonych lub nieszczelnych cylinderków przednich i tylnych pokazana na nowym typie cylinderków nysa żuk , tak samo przeprowadza się naprawę przy starym typie cylinderków. Zestawy naprawcze do cylinderków można kupić , to nawet lepiej moim zdaniem rozebrać bo nie mam tej pewności czy w zakładzie gdzie je produkują , składane są z pasta odporna na płyn hamulcowy która zapobiega zapieczeniu i konserwuje ścianki cylinderka oraz tłoczka przed korozją Kupilem te nowe cylinderki i po roku czasu się zapiekły tylne, co mnie wk...... , i myśląc sobie na pewno to fabrycznie na sucho złożone było lub jakimś smarem tak posmarowane i już , żeby koszty były małe , a ten co kupi to już jego problem.

W przednich cylinderkach zdejmując gumę ochronną, wychodzi docisk/ rozpieracz szczękowy, za nim jest sprężyna która jest dosyć ciasno wsadzona w cylinder , cylinderek lekko w imadło wkręcić, następnie podważyć sprężynę śrubokrętem, jak trochę wyjdzie poza cylinderek to obcęgami złapać i kręcić w lewo, przez to wyjdzie całkowicie, następnie powietrzem sprężonym wyciskamy tłoczek Uwaga!: wystrzeli z cylinderka !!!! dlatego trzeba dużo szmat położyć żeby tłoczek nie wystrzelił w kosmos i się nie uszkodził Jak tłoczek wyjdzie umyć wszystkie części w benzynie lub brake cleanerem , zdjąć stary O-ring z tłoczka , drobnym papierkiem ściernym wewnątrz cylinderka wyczyścić powierzchnie, wykręcić odpowietrznik, przedmuchać go i z powrotem wkręcić mocno, tak samo tłoczek oczyścić z korozji i syfu, można też szczotka drucianą, jeszcze raz przemyć części , osuszyć powietrzem sprężonym , pasta montażowa Ate (dostępna na allegro ) lub polskiej produkcji inna pasta posmarować wewnątrz cylinderka ścianki oraz tłoczek i nowy O-ring Nie za grubo tej pasty! wcisnąć tłoczek do cylinderka , 1 palcem wejdzie Smile do samego dołu wcisnąć , następnie sprężynę dociskowa umyć , posmarować tez pasta , i w imadle wcisnąć do cylinderka , nasadka 22 wcisnąć głębiej do tłoczka sprężynę, na bolec rozpieracz szczek nasadzić nowa gumę ochronna i włożyć do cylinderka.

Tylne cylinderki maja tłoczki z aluminium , są ciaśniej obsadzone w cylinderku przez co są bardziej narażone na zapieczenie, do tego bolec rozpieracz szczek jest już do tłoczka przymocowany, tak samo wypycha się powietrzem , jeden wyjdzie, ten drugi można wybić jak wyżej umyć wszystko i wyczyścić , tylko tłoczki aluminiowe nie za bardzo papierem ściernym czyścić Ja użyłem szczotki drucianej z miedzianymi drutami. Reszta na zdjęciach pokazana Smile


























Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:52, 08 Sty 2013    Temat postu:

--

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:39, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 22:44, 08 Sty 2013    Temat postu:

To dobra porada- czasem jednak (w krytycznej sytuacji) to, że guma pęcznieje pod wpływem benzyny jest korzystne jeśli mamy lipne gumki, które nie przylegają dobrze do cylinderka. Tak naprawiało się gumki w tylnych hamulcach Syreny- maczało się gumkę na 10 sekund i czasem dzięki temu lepiej się dopasowywała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin