Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny kompresor- przebudowa 230V 2 cylindry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Samoróbki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 23:01, 27 Kwi 2013    Temat postu: Kolejny kompresor- przebudowa 230V 2 cylindry

Mój mały kompresor przechodzi cały czas przeobrażenia. Początkowo to był kompresor KAESER z szeregowo umieszczoną sprężarką- kupiłem go zatartego na złomie za parę złotych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Później ożywiłem osprzęt, zamontowałem polską sprężarkę typ wrocławski, napędzaną paskiem silnikiem 230V 0,8kW.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Później bardzo chciałem przetestować jak pompuje HS19 (Star)- przerobione smarowanie na rozbryzgowe. Chwile to pochodziło, ale całość została zrobiona bez zachowania jakiejkolwiek kultury technicznej (wąż hydrauliczny doprowadzający powietrze, ale przynajmniej zakuty:)) i już nie mogę na to patrzeć. Syf totalny, nie przyznaje się do tego. No ale jak mówię, to było sklecone na szybko do testów. W międzyczasie wysiadł zawór zwrotny, pojawił się wyciek (na tyle duży, że sprężarka dobijała z trudem do jedynie 4 barów) na presostacie i powiedziałem dość. Teraz będzie remont kapitalny i kolejna przebudowa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Za darmo od kolegi otrzymałem sprężarkę dwutłokową 400ccm produkcji Magneti Marelli, zapewne od jakiegoś IVECO.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Technicznie i w środku jest to zupełna nówka nieśmigana. Więc szkoda, żeby się marnowała. Problem pojawia się w tym, że będzie trzeba dorobić smarowanie ciśnieniowe- no ale w tym mam wprawę, jak i chłodzenie cieczą... co nieszczególnie mi się podoba, ale chyba zrobię banalny grawitacyjny obieg cieczy jak w Syrenach dwucylindrowych. Czyli obieg bez pompy cieczy działający na zasadzie różnicy temperatur.

Wątpię, żeby silnik podołał, więc pewnie pojawi się inny. To może być ciekawy sprzęt pod 230V. Efektywny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Nie 12:40, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Nie 16:16, 21 Lip 2013    Temat postu:

Zabudowa starego kompresora została zdemontowana, kupiłem nowy silnik: 2,2kW, 230V, 2800obr/min, łapowy, ośka 24mm - czyli identyczna jak miałem przy starym silniku, co pozwoliło na użycie tego samego koła pasowego. Koszt takiego silnika to 320zł. Przełożenie kół pasowych to 10/17 co daje na sprężarce ok 1600 obr/min. Koło pasowe sprężarki Star zostało przetoczone na stożek IVECO, nakrętka pasowałaSmile. Pompa wspomagania to Fiat Bravo z wytoczoną rolką- pompa będzie pełniła funkcje napinacza dla pasków. Tym razem upraszczam konstrukcję ile się da, więc zamiast zaworu upustowego do zmniejszenia ciśnienia oleju do smarowania zastosuje zwężkę. Samej sprężarce zrobiłem przegląd- głowica była trochę zasyfiona, wszystko wyszorowałem i złożyłem na zaufany silikon Dirko.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Przypadkiem wpadły mi w ręce takie elementy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z których pożyczę sobie presostat. Jest dobrej jakości i posiada włącznik ON/OFF, zawsze mi tego brakowało.

Rzeczą, którą muszę jeszcze przemyśleć jest połączenie sprężarki z butlą- w ten sposób żeby jej nie dławic. Prawdopodobnie zastosuje nowy, duży zawór zwrotny lub dwa małe, oddzielne dla każdego cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Samoróbki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin