Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa wody DIY 126p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Nie 21:08, 09 Cze 2013    Temat postu: Pompa wody DIY 126p

Jak wiadomo- w moim Fiacie 126p głowica silnika będzie chłodzona cieczą.
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/glowica-cc700-do-fiata-126p,147.html

Chciałbym żeby całość była elegancko rozmieszczona, więc wymyśliłem sobie, że przy odrobinie wysiłku cały układ może być ledwo widoczny.

Do poruszania cieczą niezbędna jest pompa. Szukałem takiej, która spełnia moje oczekiwania:
- mała gabarytowo (na tyle ile to możliwe- ja wybrałem w sumie dosyć sporą, jakby się uprzeć to znajdzie się mniejsza np. jakaś motocyklowa)
- w miarę możliwości okrągła (bo wtedy resztę części mogę dotoczyć)
- od popularnego pojazdu (tania i dostępna, nie buduję jednorazówki)

Założenia spełniła pompa wody od Opla.
Na pierwszy ogień poszło zdjęcie koła pasowego- mi nie będzie potrzebne, bo pompa będzie zamocowana na wałku wentylatora za silnikiem (jeśli patrzymy na silnik zamontowany w samochodzie). Musiałem pomóc sobie mikropalnikiem, ściągacz do łożysk dał radę.

Jak dobrze pójdzie, to chłodnica (szukam jakieś mikro, raczej motocyklowa) będzie też w tamtych okolicach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
CDN. Muszę kupić materiał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pon 15:14, 10 Cze 2013    Temat postu:

Materiał kupiony i obrobiony (strasznie szkoda, że po obróbce z pełnego klocka 70% to wióry). Właśnie dlatego zależało mi na prostym kształcie pompy, wystarczyło wykonać dekielek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że całość warto jeszcze stoczyć i odchudzić (może wykonam chłodzące żebrowanie). Pozostało wykonać otwory montażowe i zaplanować w którym miejscu ma wychodzić boczny króciec (wylotowy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Pon 16:34, 10 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 15:36, 19 Cze 2013    Temat postu:

Kolejny element układu chłodzenia.

Tak to wygląda,
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
naturalnie ona nie wyrobi z oddawaniem ciepła i w błotniku (pomiędzy błotnikiem i fartuchem znajdzie się albo wężownica albo druga chłodnica).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:43, 20 Cze 2013    Temat postu:

Nie myślałeś o powiększeniu wlotów, lub odpowiednim ich ukierunkowaniu? Albo o umieszczeniu chłodnicy w innym miejscu? Na przykład z przodu? Niestety, wymaga to ingerencji w blachy, ale może "gra warta jest świeczki"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:53, 20 Cze 2013    Temat postu:

Chlodnica we wlocie powietrza do silnika? Z jednej strony chlodzisz, z drugiej grzejesz. Wieksze masz szanse na podniesienie, niz na obnizenie temperatury silnika.
Marian ma racje, chlodnica powinna byc z przodu auta. Abarth tak robil w 500-tkach (chlodnica oleju).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 19:40, 20 Cze 2013    Temat postu:

Chłodnica ma być zamontowana w komorze silnika, po wycięciu półki (tej blachy nad silnikiem która tworzy "air box") i po lewej stronie. Otwór w fartuchu byłby powiększony do rozmiarów chłodnicy, a cały obieg wymuszony wiatrakiem (jest bardzo mocny). Jednak teraz, dochodzę do wniosku, że może się trochę zagalopowałem. Początkowo, chłodnicę oleju (tą czarną) chciałem umieścić z przodu pod zderzakiem- jednak teraz wpadłem na pomysł, żeby w tylnym pasie wyciąć fragment blachy i dokładnie wpasować tam chłodnicę- mam to już w głowie (taki tunel) i chyba już mi z głowy nie wyleci. A skoro przód zostanie pusty, to chyba tak jak mówicie, poszukam jakieś bardzo szerokiej i wąskiej chłodnicy, która będzie chłodzić wodę, pod przedni zderzak. Przy rurach idących przez całe auto, powinno się to dużo lepiej schłodzić niż przy tym maleństwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachu




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:55, 13 Lis 2013    Temat postu:

chłodnice wody, żeby nie ciągnąć przez całe auto możesz dac na tylną klapę, z wiatrakiem wiejącym w kierunku zewnętrznym, na giętkich wezach, zeby zawsze można było otworzyć klapę. Poza tym skoro tylko głowica? będzie chłodzona ciecza to aż tak bardzo nie będzie potrzebne to chłodzenie, w sensie dużej chłodnicy, rozumiem, że blok i cylindry nadal będzie owiewac tylko powietrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 10:10, 14 Lis 2013    Temat postu:

Niestety nie- pomysł cały czas ewoluuje i na obecną chwilę również blok jest chłodzony cieczą, a chłodnicę chcę wykonać samodzielnie- taką bardzo wąską umieszczoną pod przednim zderzakiem.
[link widoczny dla zalogowanych]

Więcej aktualności pod tym linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachu




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:33, 14 Lis 2013    Temat postu:

Blok jest chłodzony z przymusu projektu, czy w jakimś celu, bo nie ma w nim żadnych strategicznych miejsc jeżeli chodzi oddawanie/wydzielanie ciepła...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pią 12:19, 15 Lis 2013    Temat postu:

Przy zastosowaniu tej głowicy tak jest wygodniej. No i jak w każdym silniku chłodzonym cieczą, chłodnica jest po za silnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin