Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont Fiata 126p ST 1978
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Pochwal się!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Firehand




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 3:01, 14 Cze 2013    Temat postu:

No to bardzo fajny rocznik Ci się trafił Ti. Ogólnie z maluchami jest tak, że jak ktoś dbał to miał. Równie dobrze Twój maluszek może mieć 135 tys km przebiegu, można to dobrze poznać bo jakiś elementach wewnątrz, zawieszeniu a już najlepiej po zrzuceniu głowicy w silniku (o ile oryginalny).

Z tym dawaniem 4+ blacharce malucha to uważaj mocno. To jest takie auto, że masz zamiar zając się tylko drobnostkami a wychodzą coraz to nowe "kwiatki". Tutaj masz dobry przykład jak niewinne purchle na rancie które zacząłem doczyszczać przerodziły się w pokaźną lukę w błotniku Smile .

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Przy remoncie musisz przede wszystkim pozrywać maty wygłuszająco - tłumiące z wnętrza (podłoga) bo tam zazwyczaj pod dobrze wyglądającą, ładnie pomalowaną pod kolor auta warstwą izolacji siedzią dziury i rdza powstała z powodu wilgoci, która się tam dostała górą bądź dołem przez odpływy i nie miała jak odparować. Pod spodem zawsze gniją uchwyty lewarka bo brud nie ma się z pod nich jak wydostać.

Załóż temat o remoncie swojego 126p to zawsze coś może uda mi się pomóc / podpowiedzieć, bo to nie pierwszy mój taki remont. W garażu stoi również wersja eksportowa z 1980 roku po kompleksowej blacharce, zapodkładowana i czeka na prace lakiernicze już drugi rok Crying or Very sad
Ten projekt to dopiero była rzeźba. Wydawał się ładny a przyszło co do czego to mało co z niego zostało. Wink Jeśli chcecie to w wolnej chwili przybliżę wam i jego historię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Firehand dnia Pią 3:11, 14 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:04, 14 Cze 2013    Temat postu:

Stan taki jak napisałem, przebieg 135 tys km nie wykonalny, na kartki nie dałoby rady tyle nabić, skąd paliwo a jeśli już to w bardzo długim okresie i zaliczyłby nie jedną zimę co dałoby rozległą korozję.
Głowicę miałem w planie zdjąć celem weryfikacji zużycia.

Będę go robił może za dwa lata, a kompletacja i drobiazgi z doskoku więc bez sensu na zakładanie tematu.
W 1991 roku robiłem malucha rocznik 1978 600ka, specjalnie wtedy kupiłem karbidową wytwornicę i wszystkie spawy wykonane palnikiem. stan malucha był duzo gorszy niż obecnego. No i robiło się pod wygląd FL 'a, takie były czasy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:09, 14 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 23:06, 15 Cze 2013    Temat postu:

--

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 2:16, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:29, 16 Cze 2013    Temat postu:

No cóż, muszę przyznać, że zostałem przekonany w takim stopniu, że gdybym stosował produkty Novola, to nie będę dawał szpachlówki na gołą blachę. I nauczony tym przypadkiem, przy korzystaniu z produktów innej firmy, wcześniej zadam pytanie takiemu doradcy, nim zacznę prace.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:05, 16 Cze 2013    Temat postu:

Nie bede polemikowal. Jak dotad, jest to jedyne, znane mi zrodlo takiej informacji. Byc moze, tak trzeba z produktami firmy Novol.
Z wypowiedzi tego eksperta wynika, ze firma udostepnia falszywa dokumentacje techniczna lub, co najmniej, przemilcza bardzo wazny aspekt aplikacji wlasnych produktow.
To, ze szpachlowka jest akceleratorem korozji, to moze i prawda na wolnym powietrzu (talk zawarty w zywicy chlonie wilgoc z powietrza).
Z tego, co wiem, jedynym zabezpieczeniem stali przed korozja jest odizolowanie jej od dostepu tlenu, czy to chemicznie (tworzenie powlok ze wiazkow chemicznych odpornych na utlenianie) czy przez nalozenie powlok malarskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Pochwal się! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin