Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebudowa silnika Fiat 126p- temat zbiorczy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:43, 14 Mar 2014    Temat postu:

Tadeusz Tański zwykł mawiać, że jeśli coś ładnie wygląda, to równie dobrze pracuje Smile Mam nadzieję, że u Ciebie to powiedzenie się sprawdzi, bo na to się zapowiada!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:09, 14 Mar 2014    Temat postu:

Robi wrazenie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 14:38, 30 Wrz 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wracam po przerwie do budowy silnika.
Na początek kupiłem parę części,
wał z panewkami:

Głowicę:


Do której zrobiłem to o czym mówiłem wcześniej:







Wymagają jeszcze oczywiście obróbki (bo i cała głowica jej wymaga), ale jestem zadowolony z efektu, niestety dziurki na śrubę się nie przeskoczy- ale dla mnie i tak spoko.
Pompę wody PAD Bosch:


Mam podocinane elementy kolektora ssącego, także mój brat ma nową robótkę do pospawania. Jeszcze się w między czasie upewniałem jak silnik się pomieści w komorze- muszę zrobić malutką korektę przy tłumiku, reszta będzie tak powiedzmy na styk. Wyciąłem oryginalną półkę, mocowanie z belki też- tam będzie kombinowane więcej, interesuje mnie w sumie jedynie poszycie.


Z niefajnych rzeczy- mój kompresor całkowicie się rozszczelnił. Stał sobie spokojnie, a tu takie coś- puścił na każdym uszczelnieniu, wygląda na to, że był zalany jakimś toksycznym gównem. Dziwne, bo sam go wyciągałem z obudowy, nie ma żadnych śladów używania, demontażu - no nówka. Ale skoro jest składany w Tczewie, to może ktoś miał zły dzień albo co i mam taki egzemplarz... Zlałem cały ten olej który pozostał, ściągnę obudowę, wyczyszczę i zaleję nowym olejem, zobaczymy czy będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 16:44, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dzisiaj miałem odebrać korbowody po osadzeniu tulejek... Nie sądziłem, że taką robotę da się aż tak spier*olić, ale widać nie ma rzeczy niemożliwych. Jak ja nie cierpię podwykonawców... Nie odebrałem, ciekawe jak będzie po poprawce.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
... czyli co robić, żeby silnik składać w domu.

A tak wygląda kompresor- przyznaję, że to produkt wysokiej technologii.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Od nowości niepokoiło mnie to, że uszczelnienie to czerwone jest cały czas klejące. Jak widać, część tego uszczelnienia utwardziła się na kamień- w okolicach śrub, cała reszta była rozpuszczona.
[link widoczny dla zalogowanych]
Moja hipoteza: coś to jest źle dobrane, olej lub uszczelnienie. Więc zmieniam to i to. Użyję sprawdzonego wielokrotnie silikonu Dirko i oleju przekładniowego Elf.

Z tej strony obudowy, czerwonym uszczelnieniem wydostał się olej na rotory.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyglądała reszta oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przekładnia zwiększająca obroty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś specyfik do łożysk w tyle obudowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzicie ściągnąłem też koło pasowe, bo z simmeringa też ciekło. Jest oczywiście nietypowy. Na razie nie będę go ruszać- jest miękki, dobrze przylega. Jak dla mnie coś jest nie tak z olejem. Jeśli dalej będzie nie tak- wymienienie tego uszczelniacza nie stanowi problemu.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abaddon




Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:09, 08 Paź 2014    Temat postu:

działaj działaj ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
speeder




Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:56, 07 Gru 2014    Temat postu:

projekt zapiera dech w piersiach, niesamowita przebudowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Śro 18:56, 10 Gru 2014    Temat postu:

Dziękuję, niebawem aktualizacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
speeder




Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:53, 24 Gru 2014    Temat postu:

co prawda o kasie się nie rozmawia w takich projektach, ale...
ile mniej więcej czasu zajęło ci doprowadzenie silnika do obecnej postaci ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 21:47, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Długo robię, ciężko powiedzieć ile dokładnie.

Podstawka pod DV:

Dźwigienka zaworowa, prototyp:








Zaprojektowane przez mojego brata.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Sob 21:49, 04 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
speeder




Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:14, 14 Cze 2015    Temat postu:

zazdroszczę zaplecza sprzętowego i niebywałej wiedzy.
chyba coś przeoczyłem, dlaczego sami wykonujecie dźwigienki zaworowe ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kubs




Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:17, 04 Lis 2015    Temat postu:

bo mogą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin